14 Kasım 2009 Cumartesi

DON KİŞOT

DON KİŞOT> > matmazel'E ilginç kişi'den,> > size bu mektubu can dostum sancho panza ile çıktığımız bir yolculuktan yolluyorum..evet dulsinea'nın aslında bir hizmetçi kız ve prenses olmadığını 400 yıl sonra da olsa biliyorum...ama aslında benim öykümü hala okunur kılan bu değil mi benim inandığım ama aslında benden başka kimsenin doğru olmadığını sandığı şeyler..yeldeğirmenleri, saray sanılan hanlar...ama birilerinin başka türlü bakması lazım zannımca hayata...o yüzden bu kulunuzun da bu modern zamanlarda rocinante'nin sırtına atlamak ve mecarayı kırda aramak yerine zaman zaman yazdığı ve hissetiği şeyleri tam da benzer bir nedenle anlayabilenler var mı? (ki bu yazının anlaşılmasına dair bir ukalalık değil ki kastı anlayacağınıza eminim) merakıyla zaman zaman yollanmaktadır..ve kabul etmelisiniz ki şövalyeler meşgul insanlardır..> ama o metinle bu koca okyanusta hala birbirmizi tanımayı ve hatırlanmayı haketmek benim için onur olmuştur...evet o metin ciddiye alınmalıdır..ama okyanustaki şişeyi ciddiye almayıp suya atabilirsiniz de ve sahibi hiç bilemeyecektir kaç adaya kaç ele daha geçer mektubu?> tıpkı don kişotun ciddiye alınması gerektiği gibi...beni okuduğunuz ve ciddiye aldığınız için teşekkür ederim..ve ayrı bir yere koyduğunuz için de...> hükmüne gelince aslında içinde anlattığı şey tam da..masallar hızla uzaklaşırken ve daha az inandırıcı ve daha az inanılır hale gelirken yani yaşamaya çalışırken aynı ızdırabı duyanlar var mı sorusu saklı herşeyden çok...> kaç kişinin okudğundan çok kaç kişinin doğru anladığı ile ilgili olmak zannımca daha doğru bir değerlendirme olacaktır...sayenizde uzunca bir süreden sonra yazabildiğim için de ayrıca müteşekkirim size...sanki bir an (yaklaşık bir yıl) tüm kelimelerimi kaybetmiştim..olmayan dulcinea'nın aşkı peşinde koşarken don kişot neyi bulmuştur bilmiyorum ama ben buldum sanırım..bir daha kaybetmemek dileğiyle...> > la mancha'lı yaratıcı asilzade don kişot:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder