21 Ekim 2009 Çarşamba

MUAMMA GÜZEL

MUAMMA GÜZEL


bilmiyorum hatırlayanınız var mı? lise yıllarında ders kitaplarında da vardı o şiir.. Yahya Kemal'in Mehlika Sultan şiiri... bir muammaya aşık gençleri anlatan.. Hüdaverdi ağrı dağının karşı tarafındaki (ığdır) arkadaşım şimdi nevşehire turizm jandarması olarak gitmiş.. beni yine dağla başbaşa ve yalnız bırakmış.. bunu okuyunca önce muamma kelimesi sonra da yahya kemal geldi aklıma.. evet muamma dolu hayatlarımızla kimbilir daha neler göreceğiz.. geçen berat kandilinde bir kaç kişiye mesaj yollamayı ya da aramayı başardım.. genelde böyle günleri 3-4 gün sonradan duyardık.. bu sefer benim beratımın (kurtuluşumun) yaklaşmasından olsa gerek vaktinde haber aldım işte.. o yüzden bugünden önce kaçırdığım kutsal yada milli
günlerinizi geç de olsa kutlamak istiyorum.. düşünün çok sevdiğim trabzonspordan bile haberleri oldukça geç alıyorum.. bizim bölük 1 kasım itibariyle karakolu 2. tabura teslim ediyor.. sanki benim için karakola çıkmış gibiyiz.. ben de nasip olursa 30 unda tugaya iniyorum ve 3' ünde hayırlısıyla ilişik koparıyorum.. çevremizdeki dağların üstleri artık karla kaplı ama hala üstümüze yağan kar olmadı.. biz sobaları kurduk.. geceler ayaz artık..... askerlikten bana kalan bir muamma..tıpkı benden götürdükleri gibi.. gerçi mehlika sultana aşık yedi genç bir gece yola çıktılar ve şiirin sonlarında anladığımız gibi onlar aslında onu bulamayacaklarını biliyorlardı... ama herkesin çıkması gereken yolculuklar vardır ben galiba öyle bir
yolculuğun sonuna yaklaştım.. hatırlamadığım tek bir şey var elimden çıkarıp gümüş yüzüğü kuyuya attım mı?
necatinin güvercinleri.. cemil abinin meyvalı maden suları.. köpek yavruları..rap rap..adi adımın verdiği mutluluk..bremenler.. küçük ağrının kenarından doğan dolunay.. tendürek.. gökçe kaynak köyü..akrepler.. yılanlar..rap.. rap... ağaca tekmil vermeler... göktaşları... gelsin çaylar gitsin çaylar..
ve aklıma gelmeyen binlerce ayrıntı.. ve ararat (ağrı dağı)...
sevdiğim herşey bir muammanın parçaları.. o muamma güzelin peşinde bir ömür!!! atarsa 10 başka yok!!!!!!!!!!!
DİLERİM HERKES MEHLİKASINI BULUR..YA DA O YOLDA YÜZLERİNDE BİR TEBESSÜMLE YİTİP GİDERLER..
Mehlika Sultan
Mehlika Sultan'a aşık yedi genç
Gece şehrin kapısından çıktı: Mehlika Sultan'a aşık yedi genç
Kara sevdalı birer aşıktı.
Bir hayalet gibi dünya güzeli Girdiğinden beri rü'yalarına;
Hepsi meşhur, o MUAMMA GÜZELİ
Gittiler görmeye Kaf dağlarına.
Hepsi, sırtında aba, günlerce Gittiler içleri hicranla dolu;
Her günün ufkunu sardıkça gece
Dediler: ''Belki bu son akşamdır''
Bu emel gurbetinin yoktur ucu;
Daima yollar uzar, kalp üzülür:
Ömrü oldukça yürür her yolcu,
Varmadan menzile bir yerde ölür.
Mehlika'nın kara sevdalıları
Vardılar cikrigi yok bir kuyuya,
Mehlika'nın kara sevdalıları
Baktılar korkulu gözlerle suya.
Gördüler: ''Aynada bir gizli cihan..
Ufku çepçevre ölüm servileri.....''
Sandılar doğdu içinden bir an
O, uzun gözlu, uzun saçlı peri.
Bu hazin yolcuların en küçüğü
Bir zaman baktı o viran kuyuya.
Ve neden sonra GÜMÜŞ BİR YÜZÜĞÜ
Parmağından sıyırıp attı suya.
Su çekilmiş gibi rü'ya oldu!..
Erdiler yolculuğun son demine;
Bir hayal alemi peyda oldu
Göçtüler hep o hayal alemine.
Mehlika Sultan'a aşık yedi genç
Seneler geçti, henüz gelmediler;
Mehlika Sultan'a aşık yedi genç
Oradan gelmeyecekmiş dediler!..
(Yahya Kemal Beyatlı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder